سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای فقط به خانه‌هایی دستبرد می‌زد که در چوبی داشتند.

این مرد در آخرین سرقت خود یک قرآن عتیقه را دزدید اما زمانی که در قهوه‌خانه‌ای در جنوب شرق تهران، سرگرم معامله اموال مسروقه بود، از سوی پلیس دستگیر شد.  19 مهر امسال، مردی سراسیمه به کلانتری 101 تجریش رفت و ماموران را در جریان سرقت میلیونی از خانه‌اش قرار داد.

این مرد مدعی شد: ساعت 6 عصر زمانی که به همراه دیگر اعضای خانه از بازار به خانه برگشتیم، با در تخریب شده خانه‌مان روبه‌رو شدیم. سراسیمه وارد خانه شدیم و آنجا بود که فهمیدیم دزدان به خانه ما دستبرد زده‌اند و قرآن عتیقه‌ای را که در خانه داشتیم به همراه تمامی طلا و جواهرات موجود در خانه به سرقت برده‌اند. 

با اظهارات شاکی، پرونده به دادسرای ناحیه یک تهران ارسال شد و به دستور بازپرس مرزبانی، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

ماموران با حضور در محل سرقت به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند و در این میان متوجه شدند که یکی از آنها مرد سارق را هنگام خروج از خانه شاکی دیده است. این مرد به ماموران گفت: روز حادثه مرد جوانی را در حال خروج از مجتمع دیدم.

این مرد یک کتاب قرآن قدیمی در دست داشت و رفتارش طوری بود که تصور کردم از آشنایان صاحبخانه است. مرد شاهد به اداره پلیس منتقل شد و در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار توانست عکس مردی را که هنگام خروج از مجتمع دیده بود، شناسایی کند.

حالا پلیس می‌دانست که سارق خانه شاکی، یک مجرم سابقه‌دار به نام شهرام است که پیش از این هم چندین بار به اتهام سرقت از منازل دستگیر و راهی زندان شده بود.  در بررسی‌ پرونده‌های کیفری متهم، پاتوق‌ها و نشانی‌هایی که از وی ثبت شده بود، در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت و ماموران با زیر نظر گرفتن این محل‌ها موفق شدند شهرام را در قهوه‌خانه‌ای در شرق تهران ردگیری کنند.

ماموران که به یک قدمی سارق حرفه‌ای رسیده بودند، قبل از شروع عملیات دستگیری، متوجه شدند که او در داخل قهوه خانه با مردی در حال مذاکره است که چهره این مرد نیز برای پلیس آشنا بود.

او یک خریدار اموال مسروقه بود که به‌نظر می‌رسید برای خرید لوازم سرقتی با شهرام در این قهوه خانه قرار گذاشته است.  با مشخص شدن این موضوع، ماموران در یک عملیات ضربتی شهرام و خریدار اموال مسروقه را دستگیر و در بازرسی بدنی آنها مقداری طلا و جواهرات مسروقه کشف کردند.

با انتقال شهرام به اداره آگاهی، وی به سرقت از 14خانه در شمال تهران اعتراف کرد و گفت: بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر در مناطق شمالی شهر پرسه می‌زدم و آپارتمان‌هایی را که در چوبی داشتند، شناسایی می‌کردم. از آنجا که تخصص من در باز کردن درهای چوبی است،

در یک چشم به هم زدن این درها را باز می‌کردم و بعد از ورود به داخل مجتمع، زنگ تک تک واحدها را می‌زدم. اگر کسی جواب می‌داد، می‌گفتم که اشتباهی زنگ زده‌ام، اما اگر کسی جواب نمی‌داد می‌فهمیدم که در خانه کسی نیست و نقشه سرقت از آنجا را عملی می‌کردم.

بعد از اظهارات این مرد در بازرسی از منزل او علاوه بر قرآن عتیقه، اموال مسروقه دیگری از قبیل 19 تخته فرش نفیس، لپ تاپ، طلا و جواهرات و اسناد و مدارک متعلق به مالباختگان کشف شد.

سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش اموال مسروقه کشف شده از خانه متهم 500 میلیون تومان است و تا‌کنون 10مالباخته در این پرونده شناسایی شده‌اند.

وی از تمامی افرادی که خانه‌های آنها در شمال تهران با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته، خواست برای طرح شکایت و شناسایی اموال خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران واقع در میدان نیاوران، سه‌راه یاسر مراجعه کنند.

کد خبر 97436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز